www.vilanovadigital.com (150) |  mapa web |  Usuaris registrats  |
agenda |  anuncis classificats |  butlletins |  el temps |  fòrums |   guia online del garraf 
Actualitat
 Estàs a: Actualitat | Flash informatiu | Vilanova i la Geltrú aprova la moció de

VNG
Vilanova i la Geltrú aprova la moció de suport a la consulta sobre la independència
El Ple de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha aprovat aquesta tarda la moció de suport a la consulta sobre la independència que, organitzada per la plataforma VNG decideix, se celebrarà el dia 13 de desembre, juntament amb més d'un centenar de poblacions catalanes

linea
VD - 02/11/2009 23:06:13

La moció havia estat presentada, a proposta de VNG decideix, pels grups municipals de Convergència i Unió, Iniciativa per Catalunya, Esquerra Republicana de Catalunya i la Candidatura d'Unitat Popular.

VD | Pol Molas va ser l'encarregat de presentar la moció
VD | Pol Molas va ser l'encarregat de presentar la moció

La moció ha estat defensada en el ple per Pol Molas, membre de VNG decideix, qui ha destacat
en el seu discurs que "considerem que donar la veu al poble català per decidir què vol ser és
anar a l'essència de la democràcia". Tal com estava previst, han votat a favor de la moció els grups de CIU, ICV, ERC i CUP. Per la seva banda, els grups del PSC i PP van votar-hi en contra. L'absència del regidor de CIU que va presentar la seva renúncia la setmana passada provocava un empat a 12 vots que s'hauria resolt, previsiblement, en contra de la moció pel vot de qualitat de l'alcalde. En el moment de la votació, però, un regidor socialista ha abandonat la sala, de manera que el resultat de la votació ha estat de 12 vots a favor i 11 en contra.

VNG decideix vol manifestar la seva satisfacció per l'aprovació de la moció i el seu agraïment als grups polítics que ho han fet possible. Vol donar les gràcies, també, a tots els vilanovins i vilanovines i a les entitats que, durant les últimes setmanes, s'han anat adherint a la plataforma. Considera, a més, que el resultat ha estat una victòria de la democràcia per tal com afavoreix la participació de la ciutadania en la vida política.

Tot i que l'aprovació de la moció no era imprescindible per a la convocatòria de la consulta, VNG decideix considera que el suport de l'Ajuntament facilitarà la tasca. Caldrà veure, a partir d'ara, com es pot materialitzar aquest suport. VNG decideix encara, doncs, aquesta nova etapa amb la vista posada a aconseguir més suport de la població, buscar finançament i continuar treballant per tal que la consulta del dia 13 de desembre a Vilanova i la Geltrú sigui un èxit d'organització i de participació.



Enllaços patrocinats

Vols anunciar-te?

linea
 | Comparteix-lo:  Del.icio.us Fresqui Technorati Yahoo! Menéame MySpace Facebook Google Bookmarks
Comentaris

Fesolet | 03/11/2009 0:40:31 | excel.lent

Un matís, PSC i PP no s'han abstingut. Han votat en contra. (tret d'1 regidor socialista que s'ha abstingut).

linea Anònim | 03/11/2009 0:43:20 | excel.lent

Oooooooooleeee, ole i ooleee !!

linea jomateix | 03/11/2009 0:48:53 | excel.lent

Els grups PP i PSOE no s'han abstingut. HAN VOTAT EN CONTRA!!!!!!!!!!!

linea Anònim | 03/11/2009 7:40:41 | excel.lent

ja sabràn el què és bo els que han votat en contra a les properes municipals,autonòmiques i estatals

linea Anònim | 03/11/2009 8:16:41 | excel.lent

Felicitats!!! I endavant !!! Això és només la primera pedra del futur estat català.

linea Anònim | 03/11/2009 8:31:39 | excel.lent

i qui ho havia de dir que el "topo" era el Sanabra ??? que potser hi ha crisi de sigles i ja en surten disidents ??? algun altre pscero hauria d'haver marxat del hemicicle, no ???

linea Anònim | 03/11/2009 9:13:45 | excel.lent

gràcies a tots els partits polítics que han donat suport a la moció. decidir el que volem ser és un pas més cap a la democràcia. tot i així, cal continuar treballant.

linea indepe | 03/11/2009 9:54:03 | excel.lent

Els ultrademòcrates del PSOE i del PP van votar en contra de la democràcia, que és una cosa que no els agrada gaire, a uns per nostàlgics i als altres per ànsies de poder. D'aquí a dos dies, quan això dels referèndums sigui insostenible i el Parlament hagi de pronunciar-se per fer-ne un de vinculant, no dubtaran ni un moment a fer el mateix que al País Basc.

linea Anònim | 03/11/2009 10:06:21 | excel.lent

que no us en adoneu que estava pactat!!gràcies a que un regidor delPSC surt voluntàriament s´aprova sino s´hagués perdut,

linea Una mica de seny | 03/11/2009 10:15:44 | pobre

Indepe: votar que no és "votar contra la democràcia"? Jo pensava que el que era democràtic era votar, i fins ara no he vist cap votació majoritària a Catalunya en què guanyessin partits independentistes. No confonguis les teves idees amb la democràcia, perquè aquesta confusió té un nom.

linea Anònim | 03/11/2009 10:20:46 | excel.lent

Ja se sap que alguns regidors del PSC (recordeu el Sixte) son independentistes encara que no ho poden fer públic.

linea MFV | 03/11/2009 10:34:25 | pobre

Com sempre els socialistes volen anar a processo i tocar les campanes, aixó no serveix per a rés, el si no arrivaria ni al 25%, si es fes bé, i crec que per separarte de on sigui també tenen dret a decidir la resta de ciutadans de tota Espanya.

linea Marta | 03/11/2009 11:14:08 | excel.lent

Això ens dona credibilitat com a poble i com a democràcia.
És una vergonya que segueixein guanyant les eleccions precisament les persones que retallen drets universals com és el d'autodeterminació.
Catalans... cap a la independència!!!

linea Anònim | 03/11/2009 11:33:30 | excel.lent

El regidor del PSC surt de la sala per tal que la moció s'aprovi.
Una moció , cal recordar, molt similar a la rebutjada fa nomes unes setmanes.

linea Anònim | 03/11/2009 11:43:38 | excel.lent

sí, sí,.... rebutjada fa només unes setmanes perque llavors no va tenir el recolçament d'Iniciativa que en aquesta ocasió s'ho ha repensat. Malgrat tot no deixa de ser incoherent que recolzi una consulta sol·licitada per 500 i en canvi no recolzi la sol·licitada per 10.000 (gossera). Esta clar que les posicions canvien en funció dels interessos, no ???

linea Anònim | 03/11/2009 12:24:03 | excel.lent

Independenment de les meves idees tinc clar que democràcia es relaciona amb votar, sí o no. Aquestes accions donen credibilitat al poble català? La credibilitat no es guanya d'aquesta manera si sobretot el que es fa es criticar i criticar. Penso que gasteu molta energia en el tema independència o no quan realment es pot treballar d'una altra manera perquè Catalunya sigui avançant i millorant i sent un gran referent en molts aspectes. Poble català, optimitzeu recursos i esforços!

linea Anònim | 03/11/2009 12:58:25 | dolent

Aquesta consulta només serveix per a una cosa, per fer publicitat. Està clar que els que votariem en contra en un referendum (que actualment som majoria, no ho dubteu) no anirem votar. Per a mi seria una perdua de temps i donar suport a una iniciativa de marketing autocomplaent

linea Indepe | 03/11/2009 13:04:10 | excel.lent

Hi ha gent que creu que una de les maneres que té el poble de Catalunya per millorar la seva qualitat de vida és amb una independència política total i deixar de formar part de l'Estat Espanyol. I aquesta gent es vol expressar independentment de sigles i marques polítiques. Ni el PSOE ni el PP ni tampoc CiU volen que els catalans ens expressem ni en aquest ni en molts sentits. I, repeteixo, els de la Chacón i els de l'Aznar acabaran fent a Catalunya com al País Basc.

linea España se rompe | 03/11/2009 13:40:19 | excel.lent

En vez de tanto separatismo tendrian de ocuparse por la jente de berdad!

linea Anònim | 03/11/2009 13:56:45 | excel.lent

jenta de berdad? jajajaja

linea Cloroformo | 03/11/2009 13:58:57 | excel.lent

Esta claro porqué ahora se ha aceptado el referendum, y más que se aceptarán en otras ciudades: dar cloroformo al pueblo para distraerlo con la que está cayendo alrededor de la política(corrupción, paro, etc)

linea Anònim | 03/11/2009 15:08:17 | excel.lent

molt punk... la "jente de berdad" :D

linea Anònim | 03/11/2009 15:44:47 | excel.lent

com ha dit algú abans aquesta consulta no és més que un recompte d'independentistes, el que no aconseguireu mai es que es legitimi des de madrid, sempre serem els seus vasalls, mentrestant furgueu-vos el melic amb aquestes tontades i sobre tot:regaleu botifarres a la brasa que segur que hi anirà més gent a votar.
pd: i no us rieu del de la jente de berdad, la incultura no és motiu de riure i a més està dient una graaan veritat.

linea auvesiketmokilaiaia | 03/11/2009 15:46:10 | excel.lent

vull recordar a tothom que en aquest referendum hi han totes les opcions:si,no,en blanc,nul,abstencio.Osease espero que la jente de berdad m`expliqui on esta el problema

linea Rocket | 03/11/2009 16:05:43 | excel.lent

"auvesiketmokilaiaia" aixó que dius es mentida: si l'abstenció fos una opció els que pensem que tot aixó son tonteries haguessim guanyat la votació de l'estatut, la constitució europea i el referendum d'Arenys.

linea Anònim | 03/11/2009 16:25:02 | dolent

PSOE: quin regidor es va abstenir? perquè a uns llocs vota a favor, a d'altres s'abstè i a d'altres vota en contra?

ICV: donarà ara suport a TOTES les consultes populars?

CUP/ERC: qui dels 2 s'emportarà el tanto de tota aquesta campanya?

CiU: desprès de tants anys governant Catalunya, pactant amb l'Aznar fins i tot, qui es creu que sou independentistes? (què opina Unió?)

PP: al final els únics que surten guanyant de tot això són ells.

Tot plegat: lamentable.

linea Anònim | 03/11/2009 17:04:59 | excel.lent

ànims companys! jo el que veig aquí és molta por a que el ciutadà/na decideixi.

linea Wayne | 03/11/2009 17:17:41 | excel.lent

Cert Rocket, aniran a votar 4, tres votaran que si i diran que el 75% dels vilanovins estan a favor de la independència... que diguin que el 80% de la població li es igual on fiquin la ratlla al mapa!

linea rockbirra | 03/11/2009 17:30:10 | excel.lent

Pol president!

linea Anònim | 03/11/2009 18:12:04 | excel.lent

colla de galifardeus! catalunya està podrida de tanta merda que ens hi han abocat

linea Anònim | 03/11/2009 18:17:58 | excel.lent

cap socialista és independentista, que no us enganyin, són uns oportunistes i son l'ombre i titelles del PSOE, PSC es un partit espanyolista!!!

linea Pere | 03/11/2009 18:55:25 | excel.lent

Abstenir-se és igual de democràtic que votar!

linea Rocket | 03/11/2009 20:33:17 | excel.lent

Fals! Encara que només votès una persona les eleccions serien vàlides!

linea una catalana | 03/11/2009 21:21:04 | excel.lent

los que no estamos deacuerdo no tenemos voz ni voto pues soy tan catalana como la que mas y no estoy deacuerdo¿supongo que respetareis mi opinion no?


linea passatger | 03/11/2009 22:56:28 | excel.lent

Em sembla que no hi ha actitud més democràtica que donar i escoltar la veu del poble. El tant per cent que voti no té res a veure, per aquesta regla de tres en Zapatero em sembla recordar que només va tenir un 34 per cent de tots els espanyols i continua sent president. El rei no el va votar ningú. El rector de la Pompeu Fabra el van votar quatre estudiants... i continua sent rector.

Visca el poble unit.
passatger

linea passatger | 03/11/2009 22:59:07 | excel.lent

Donat que passo dels 500... ho escric en dues vegades...

Si els partits polítics escoltessin més el poble potser tindrien més caliu. A mi que en epoca d'eleccions que em vinguin amb somriures i floretes, no em serveix de res, més aviat em repugna. Jo aniré a votar i votaré que sí, ja n'estic fart de que em prengui la llibertat i el país.

Visca el poble unit.
passatger

linea Anònim | 04/11/2009 0:06:14 | excel.lent

ICV i ERC ara sí que recolzen consultes populars??
Però la de la gossera no la van recolzar,oi? és clar, les vides dels animals no importen ni tan sols als que es fan dir "verds"...

linea Rocket | 04/11/2009 7:57:38 | excel.lent

Si es que em dones la raó! Jo si a les eleccions no vota mes del 50% les faria invalides, significa que es un tema que no interesa o intranscendent, i de moment les úniques votacions que superen aquesta barrera son les generals, autonómiques i municipals. I si hi ha un 40% d'abstenció > 40% d'escons vuits!

linea Champi | 04/11/2009 9:33:23 | excel.lent

M'avanço a les contestacions que rebrà el missatge de Rocket: com polítics que son sempre justifiquen les dades que els hi son negatives per enganyar la gent, diran que els referendums mai arriben a grans participacions. Fals també, el refèndum de l'OTAN va tenir una participació del 59,42 %.

linea Quim Llamusí | 04/11/2009 10:51:35 | excel.lent

El fet que un regidor marxés a l'hora de votar, va evitar que l'alcalde es veiés obligat a fer un lleig a la ciutadania i a la democràcia, votant en contra de la proposta. Molt intel·ligent la maniobra; ara us podeu justificar davant el partit dient que al regidor en qüestió li va agafar un mal de ventre, jeje

linea Anònim | 04/11/2009 11:15:31 | excel.lent

Anonim de les 18:17,
Jo voto al PSC i no em considero espanyolista.
Soc catalanista i d'esquerres !!
D'acord?

linea groc | 04/11/2009 12:20:35 | excel.lent

Tot orquestrat, fent la pantomima, aix'i el Elena no es veu obligat a fer servir el vot de desempat...i queda "net" de la mala imatge que donaria. És que us venen una funda nòrdica al Iemen i us la compreu, us ho empasseu tot!!! Tot és comèdia.

linea roi | 04/11/2009 15:22:03 | excel.lent

quan tinguem la independencia farem la revulució socialista.
els independentistes som d'esquerres i no volem un estat capitalista com l'expañol o el francès

linea Anònim | 04/11/2009 15:55:14 | pobre

roi, cualsevol diria que els que han governat catalunya durant molts anys eren d'esquerres i no eren capitalistes com els espanyols.Aixo de que ser independentista es ser d'esquerres, deu ser un desig teu no?

linea Anònim | 04/11/2009 16:35:15 | excel.lent

Lamentable aquesta consulta. És inútil i a la gent del carrer tant li fa. Hi ha mil problemes a VNG i no són pas això. No al refèndum aquest. La gent que està en contra no anirà a votar perquè es un vajanada.

linea Jordi | 04/11/2009 17:12:32 | excel.lent

Jo no estic d'acord amb la independència. Ni tampoc estic d'acord en tenir que anar a votar només perque uns pocs que s'aburreixen han decidit fer aquesta consulta. Per tant crec que s'ha de tenir en compte el nº de gent que no anirà a votar, i si hi ha poca participació, asumir que la gent no està per perdre el temps en aquestes coses.

linea Martina | 04/11/2009 17:26:27 | excel.lent

Potser és una pregunta idiota, però... Per tenir la INDEPÈNDENCIA no fa falta que abans siguem autodependents? Per exemple, tenint el suficient mercat laboral per poder mantenir-nos sense DEPENDRE de ningú? Hem podeu dir, com al 1 2 3, empreses de Vilanova suficients per poder mantenirnos sense necessitar a ningú més? Alguns aixecarien un mur envoltant Vilanova per aillar-se de tothom abans de pensar si es bó per la gent que hi viu a dintre.

linea Anònim | 04/11/2009 17:47:27 | excel.lent

Jaja, ahí le has dado, Martina. Yo iría a votar a un referendum que se llamara: "estoy hasta las narices de ir a barcelona a trabajar y pasar media vida en el tren". Aquí se intenta construir la casa por el tejado: primero consigo la independencia, y luego ya pensaré si puedo sobrevivir. Seguramente porque quienes está detrás de todo esto ya tienen suficiente dinero o trabajo como para sobrevivir.

linea Anònim | 04/11/2009 18:11:07 | excel.lent

El día que Catalunya sea independiente pasará a ser un protectorado francés.

linea Visca la revolució | 04/11/2009 18:21:24 | excel.lent

Que be, ara el CF Vilanova podrà jugar amb el Barça i el Espanyol. En una temporada nefasta, mira per on, es pujaran varies categories de cop. Jejejeje, Laporta, aniras al camp del Cubelles a veure un interesentíssim Cubelles-Barça de la Copa del President de Catalunya? jajaja, quina pena que em feu

linea Futbol? Qué és aixó? | 04/11/2009 18:54:22 | excel.lent

Al "Visca la revolució": Tu si que fas pena...comparar la independéncia d'un país amb el gravíssim conflicte d'on jugará a futbol un determinat equip...Quines prioritats que tens, noi...

linea Sel. Cat. Ja! | 04/11/2009 19:22:03 | excel.lent

I el Barça a jugar la previa de la Champions perque el guanyador de una lliga "de tanta entitat" tindrá que jugar eliminatories amb el campió de les Illes Feroe, Malta, Albania i Luxemburg. A més... quin jugador d'entitat vindria a jugar a aquesta lliga? Jajaja!

linea roi | 04/11/2009 23:06:36 | excel.lent

el barça podra jugar allà on vulgui Andorra juga a la lliga espanyola, ignorants!. per cert fixeu-vos que els independentistes són d'esquerres aquí, Cups, Macià, Companys, ERC del 33-36 Maulets, Terra lliure, endavant,... la dreta catalana sempre ha sigut i serà regionalista. No ens cal ser autosuficients que ho es luxemburg o andorra, sant marino, o groenlandia? que en sou de llestos oi? amb solidaritat i comerç es pot solucionar les mancances. Visca la república obrera dels PPCC

linea Joaquim Llamusí | 04/11/2009 23:25:19 | excel.lent

El proper 18 de novembre, que cau en dimecres, a les 8 del vespre, ve en Joan Carretero, president de Reagrupament, a la UPC on presentará la conferència "Independència i Regeneració democràtica". El seu discurs és innovador i senzill. Si el voleu escoltar, hi sou convidats.

linea Lapuerta | 05/11/2009 9:10:22 | excel.lent

Andorra fa anys que no juga la lliga espanyola, inculte!
Tant rollo amb les seleccions catalanes i després voleu jugar la lliga espanyola... reconegueu-lo, necessiteu Espanya, sino... a qui culpareu quan las coses no vagin bé???

linea roi | 05/11/2009 20:19:39 | excel.lent

lapuerta, mira la web del fc andorra, esta a 1era regional http://www.fcandorra.com i veuràs que juguen amb el Tremp, Balaguer, esta inscrit a la Federació catalana. Però és igual el Mònaco h¡juga a la Lliga Francesa i és un estat, si d'exemples n'hi ha grapats. els independentistes són d'esquerres i antifeixistes i antiracistes. Cosa que els expanyols no. PPCC i Castilla libre

linea Rocket | 06/11/2009 9:11:49 | excel.lent

Vés no sigui l'Andorra de Teruel o la de Prades...

linea roi | 06/11/2009 15:46:59 | excel.lent

no, és l'andorra del principat, entra a la web i comprovau.
expanya no ho es idependent economicament, depen de multinacionals forasteres, seat és alemana, aliments turcs o el petroli? a catalunya n'hi ha poc, però insuficient; no tenim indepen energètica, no prou petroli ni electricitat sinó per que tenim conexió amb frança o algèria pel gas? independència i internacionalisme

linea de dretes son alguns | 07/11/2009 16:24:54 | excel.lent

roi, xato, que també hi ha independentistes de dretes, he? Potser no tants com d'esquerres, però n'hi ha.

linea roi | 10/11/2009 23:51:08 | excel.lent

si ves diguem un partit amb pes social? d'esquerres n'hi ha masses, i amb pes tb

linea JUSEPSKIER | 11/11/2009 17:59:12 | excel.lent

estic a favor del referemdum a favor de la Independencia del meu pais..seguim tenin L ESTACA amb diferent color,i vui que el meu fill visqui amb llibertat a la seva terra amb un DNI català,si entre tots fem força,L' estaca caura,,,

linea Anònim | 12/11/2009 21:22:19 | excel.lent

@roi:
Un partit amb pes? Hi ha el PP que tenen al Rajoi que déu n'hi do com pesa!

linea
Torna a dalt

Vols anunciar-te?



ENQUESTES

Quina hauria de ser la prioritat de l'administració a la comarca del Garraf per aquest nou any 2010?

Sanitat
Educació
Atur
Infraestructures
Urbanisme
Altres

votar

veure resultats


qui som |  posa't en contacte |  col·laboracions |  estadístiques |  publicitat |  avís legal
inici |  serveis |  actualitat |  esports |  oci i cultura |  blocs i opinió |  temps digital
agenda |  anuncis |  butlletins |  el temps |  enquestes |  fòrums |  guia on line |  RSS
Adherida al codi ètic de Confianza Online   GARRAF NEWS MEDIA, S.L. © 2001-2010
Pàgina d'inici Fòrums, xats, anuncis, agenda, ... Actualitat local i comarcal L'esport local Oci i Cultura Blocs VD