www.vilanovadigital.com (175) |  mapa web |  Usuaris registrats  |
agenda |  anuncis classificats |  butlletins |  el temps |  fòrums |   guia online del garraf 
Serveis
 Estàs a: Serveis | Fòrums | Les vostres cartes - Fòrum d'opinió | Missatge
Pàgina d'inici Fòrums, xats, anuncis, agenda, ... Actualitat local i comarcal L'esport local Oci i Cultura Blocs VD
Les vostres cartes - Fòrum d'opinió

Missatges del fòrum |  Missatge nou al fòrum |  Contesta aquest missatge |  Envia per E-mail el missatge

RE: RE: un libro más... Cormac McCarthy
 Lisbeth Salander | 29/01/2010 19:17
Lo Joan Ignasi i demés consumidors de literatura del fòrum: he llegit una novel·la que m'ha entusiasmat: 'La carretera', de Cormac McCarthy.

La vaig comprar per les excel·lents crítiques que n'havia llegit. Vaig llegir les primeres pàgines amb força desil·lusió. Cap a la pàgina trenta vaig estar a punt d'abandonar-la. "Però si aquí no passa res més que pàgines i pàgines", pensava. Sóc de l'opinió que una novel·la que en les primeres pàgines no t'atrapi, no mereix ser llegida. Però amb aquesta vaig tenir la sort de trencar aquest principi i seguir llegint, malgrat tot.

Després comencen a passar algunes coses, no gaires. Arriba un punt que de cop i volta t'adones que l'expectació per veure com deriva la trama, si és que hi ha trama, és màxima. Tot i que segueix sense passar gairebé res.

Però la meva major sorpresa ha arribat al final, just al penúltim paràgraf de la novel·la. Evidentment no diré res més, i sobretot recomano que ningú llegeixi el final abans d'haver llegit tota la resta de la novel·la abans. Com és natural sempre.

No és un final espectacular, de fet no passa gairebé res, com en tota la resta de la novel·la. Però de fet sí que passa. Sobretot, passa quelcom en la ment del lector. Si més no, d'aquesta lectora. Aquesta novel·la, aquest final, m'han fet pensar, i crec que em seguiran fent pensar durant força temps.

Potser seria exagerat dir que aquesta novel·la m'ha canviat la vida, que ha canviat la meva forma de pensar. O no, ja ho veurem amb el temps.

Si la llegiu i us ve de gust, més endavant en podem seguir parlant.

Per si fos poca emoció, i per allò de la sincronicitat, suposo, poca estona després d'acabar la novel·la he llegit al diari que un dia d'aquests n'estrenen la pel·lícula; no tenia ni idea que l'haguéssin feta. L'aniré a veure, amb el prejudici que no li arribarà a la sola de les sabates a la novel·la. Potser m'enduré una altra sorpresa. Ja ho veurem.

I al mateix diari llegeixo que ha mort J. D. Salinger. Un dia important, avui, pel que fa a la literatura nordamericana en el meu pensament i les meves emocions. I important, potser, per a altres coses en el meu pensament també. Ja ho veurem.

Missatges del fòrum |  Missatge nou al fòrum |  Contesta aquest missatge |  Envia per E-mail el missatge

Respostes al missatge:
lo joan ignasi 03/01/2010 un libro más
Lisbeth Salander 04/01/2010 RE: un libro más
Lisbeth Salander 29/01/2010 RE: RE: un libro más... Cormac McCarthy
lo joan ignasi 30/01/2010 RE: RE: RE: un libro más... Cormac McCarthy
Lisbeth Salander 31/01/2010 RE: un libro más... Dennis Lohane
Avís

VILANOVADIGITAL no assumeix com a pròpies les opinions expressades pels usuaris dels fòrums i no garanteix l'exactitud o certesa de les seves informacions.

En qualsevol cas, VILANOVADIGITAL es reserva el dret de filtrar i publicar els missatges que, de forma directa o indirecta, contravinguin les disposicions de la LSSI (Ley de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico).

Vols anunciar-te?
qui som |  posa't en contacte |  col·laboracions |  estadístiques |  publicitat |  avís legal
inici |  serveis |  actualitat |  esports |  oci i cultura |  blocs i opinió |  temps digital
agenda |  anuncis |  butlletins |  el temps |  enquestes |  fòrums |  guia on line |  RSS
Adherida al codi ètic de Confianza Online   GARRAF NEWS MEDIA, S.L. © 2001-2010